یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۳
نظرات: ۰
۰
-
هنگام غذا خوردن این ۸ علامت را جدی بگیرید

اگر موقع صرف غذا با هریک از علائم زیر روبرو شدید از آن ساده نگذرید و حتما به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید تا سلامت جسمانی خود را بررسی کنید.

خبرآنلاین نوشت: ما معمولا هنگام مصرف غذا یا نوشیدنی به موادی که مصرف می‌کنیم چندان توجهی نداریم اما «آد ویلیامز»، یکی از داروسازهای به‌نام و سفیر برنامه مقابله با سرطان لوزالمعده، می‌گوید اگر موقع مصرف غذا به واکنش‌های بدن‌مان توجه کنیم، به وجود یکسری علایم پی می‌بریم که ممکن است نشاندهنده نوعی سرطان باشند.

ویلیامز از برخی از این علایم به موارد زیر اشاره کرده است:

۱. بلع مشکل
اگر موقع بلع غذا درد دارید، علت آن فقط گلودرد یا برگشت اسید به مری نیست. حتی برخی از افراد این مشکل را ناشی از اضطراب‌های شدید می‌دانند. این علامت ممکن است به دلیل سرطان مری، گلو یا معده باشد.

۲. سوزش معده یا سوء‌هاضمه دایمی
سوزش معده همیشه به‌دلیل غذایی نیست که مصرف می‌کنید. بیشتر مواقع این مشکل به‌اشتباه بازگشت اسید معده یا زخم معده تشخیص داده می‌شود. اما سوزش معده می‌تواند ناشی از سرطان معده، مری یا لوزالمعده باشد.

۳. سیری زودهنگام
سیری زودهنگام معمولا ناشی از سندرم روده تحریک‌پذیر، زخم معده یا بی‌اشتهایی است. اما این وضعیت ممکن است نشاندهنده سرطان‌های لوزالمعده، تخمدان یا معده باشد.

۴. تهوع و استفراغ
اگر پس از مصرف غذا احساس تهوع یا استفراغ داشتید، ممکن است به مسمومیت غذایی یا زخم معده فکر کنید. حتی برخی از افراد درد میگرن را علت اصلی تهوع و استفراغ می‌دانند. اما این حالت ممکن است علامت اولیه سرطان لوزالمعده، معده یا تومور مغزی باشد که مراکز تهوع در مغز را تحریک می‌کنند.

۵. کاهش وزن بی‌دلیل
اگر بدون اینکه تلاش کنید یا از غذای مصرفی‌تان بکاهید لاغر شده‌اید و درضمن به اضطراب و پرکاری تیروئید مبتلا نیستید، ممکن است به سرطان‌هایی چون سرطان معده، طحال، مری یا ریه مبتلا شده باشید.

۶. درد شکمی
بیشتر مردم دردهای شکمی پس از مصرف غذا را ناشی از سنگ صفرا، سندرم روده تحریک‌پذیر یا زخم معده می‌دانند. اما دردهای شکمی یکی از رایج‌ترین علایم سرطان‌ لوزالمعده هستند و البته اگر وقتی دراز می‌کشید، درد شدیدتر می‌شود، ابتلا به سرطان‌هایی چون کبد، معده یا روده هم دور از ذهن نیست.

۷. تغییر در عادات روده
یبوست می‌تواند علامت سرطان باشد. اسهال و تغییر در ظاهر مدفوع هم یکی دیگر از علایم سرطان است. درواقع اگر ظاهر مدفوع تغییر کرده و به‌ویژه کم‌رنگ، چرب و چسبنده شده باشد، احتمالا خبر از سرطان لوزالمعده می‌دهد.

۸. یرقان
اگر پوست و چشم‌هایتان زرد، رنگ ادرارتان تیره و مدفوع‌تان کم‌رنگ بود، آن را با هپاتیت، سنگ صفرا یا بیماری کبدی اشتباه نگیرید. این وضعیت ممکن است نشان‌دهنده سرطان لوزالمعده، کبد و مجرای صفراوی باشد.

با توجه به علایم فوق، در صورت ابتلا به سرطان و تشخیص به‌هنگام آن می‌توانید در درمان سرطان موفق باشید.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب