یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
نظرات: ۱
۰
-
پزشکیان برای وعده‌های انتخاباتی‌اش چه کرده است؟

یک فعال سیاسی عنوان کرد که طبیعی است درباره همه موضوعات مختلف و مد نظر مردم، مقاومت‌هایی صورت بگیرد که گمان نمی‌کنم، دولت کوتاه بیاید.

علی تاجرنیا، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» اظهار داشت: آقای پزشکیان در همین روزهای ابتدایی دولت نشان داده است، تلاش اش را به خرج می‌دهد تا بتواند شرایط را طوری بهبود ببخشد که در میان مردم رضایتمندی به وجود آید. من معتقدم، با توجه به هدف گذاری ایشان و همراهی و تعاملی که بین دولت و بخش‌های حاکمیتی ایجاد شده است، این امیدواری در جامعه شکل گرفته است که «ارتقای سطح زندگی»، «تنش زدایی ایران با کشورهای همسایه و منطقه» به احتمال زیاد محقق خواهد شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: البته اینطور عنوان می‌شود که تصمیم گیری در سیاست خارجی در اختیار دولت نیست که در همین رابطه باید اذعان داشت: این درست که سیاست گذاری در سطح کلان به عهده حاکمیت است، اما حتما فرق می‌کند چه کسی در راس دولت قرار دارد. همانطور که دولت خاتمی با دولت احمدی نژاد، حتی دولتِ اول روحانی با دولت دوم ایشان در سیاست گذاری‌های کلان تفاوت مشهود بود.

وی در عین حال اضافه کرد: البته رییس جمهور به تنهایی نمی‌تواند در حوزه ارتباطات سیاسی بین الملل به تصمیم برسد، اما بدون شک تاثیرگذاری پررنگی می‌تواند داشته باشد. مخصوصا اگر بین رهبری و رییس جمهوری رابطه توام با اعتماد باشد، طبیعتا دست رییس دولت بازتر خواهد شد.

او درباره قول پزشکیان مبنی بر جمع آوری گشت ارشاد تصریح کرد: همین الان کاملا به طور مشهود می‌توانید ببینید که درباره موضوع حجاب فضا تغییر کرده است. البته طبیعی است که نمی‌شود درباره بعضی از موارد اشاره مستقیم کرد. دولت چهاردهم همچنین در موضوع‌های اساتید و دانشجویان اخراجی و حتی آزادی زندانیان قدم‌های مثبتی برداشته است و مردم هم به عینه این اتفاقات را مشاهده کرده اند. درباره بحث فیلترینگ هم پزشکیان مجدانه پیگیر این موضوع که برای مهم خیلی اهمیت دارد، است. البته کاملا طبیعی است که درباره همه این موضوع‌ها مقاومت‌هایی صورت بگیرد که گمان نمی‌کنم، دولت کوتاه بیاید.

وی توضیح داد: چشم انداز نسبت به دولت پزشکیان مثبت است و جامعه به تغییر و اصلاح امیدوار شده است. البته در کشور نارسایی و ناترازی‌های زیادی داریم که کار سیاست ورزی را پیچیده می‌کند. اما حس من این است که دکتر پزشکیان در رفع مشکلات موفق خواهند شد. البته حتما از جانب طرفداران و مخالفان با نقدهای بسیاری روبرو خواهد شد که در بحث اداره مملکت کاملا طبیعی است.

تاجرنیا در پایان تاکید کرد که همکاری و همراهی حاکمیت با دولت پزشکیان سهم زیادی در کارآمدی‌های آتی خواهد داشت.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب