یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
نظرات: ۰
۰
-
کشف جدید درباره سرطان: مراقب این دو بازه زمانی باشید!

در حالی که کارشناسان آمریکایی هشدار می‌دهند غذای ناسالم یکی از دلایل احتمالی افزایش نرخ ابتلا به سرطان در میان جوانان است، اما جراح و متخصص استرالیایی نظری تکمیلی در این زمینه دارد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، دکتر ساویو بارتو، جراح سرطان و محققی که در دانشگاه فلیندرز و مرکز پزشکی فلیندرز در استرالیای جنوبی کار می‌کند، گفت که از سال ۲۰۱۵ با افزایش درنرخ ابتلا به سرطان، با شروع زودرس این بیماری در سراسر جهان مواجهیم.

پروفسور بارتو به دیلی میل گفت که اگرچه پزشکان مطمئن نیستند که چرا این اتفاق افتاده، اما توصیه معقول این است که از عوامل استرس زا که می‌توانند منجر به سرطان شوند، از جمله سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل و اضافه وزن، اجتناب کنند.

وی گفت: همه می‌دانند که چاقی با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

تحقیقات انجام شده توسط پروفسور بارتو همچنین نشان می‌دهد که دو مرحله حیاتی از زندگی وجود دارد که در آن عوامل استرس زا به احتمال زیاد بر بدن تأثیر گذاشته و باعث سرطان می‌شوند: یکی دوره پری ناتال در رحم است و دیگری در دوران نوجوانی تا بیست سالگی.

با وجود اینکه یک فرد نمی‌تواند در مورد قرار گرفتن مادرش در معرض عوامل استرس زا مانند سوء تغذیه، مواد مخدر یا الکل در دوران بارداری کاری انجام دهد، پروفسور بارتو گفت که آنها می‌توانند در دوران نوجوانی و جوانی انتخاب‌های بهتری داشته باشند.

با این حال، او اذعان کرد کسانی که مصمم به لذت بردن از سبک زندگی مهمانی در این دوره هستند، همیشه مراقب سلامتی نیستند. او افزود: «تصمیم‌هایی که در آن مقاطع زمانی حساس که بیشتر در معرض ابتلا به سرطان هستیم می‌گیریم، بسیار مهم است.»

آنیتا دسایکس، رئیس کمیته بهداشت عمومی شورای سرطان، به دیلی میل گفت که ارقام حکایت از افزایش آماری قابل توجهی در نرخ ابتلا به سرطان در استرالیایی‌های زیر ۴۰ سال دارد.

او گفت که این «بیش از همه در سرطان‌های مرتبط با افزایش توده بدن، از جمله سرطان‌های روده، کلیه، رحم، کیسه صفرا و پانکراس» قابل توجه است.

یکی از کلیدهای جلوگیری از سرطان می‌تواند حذف مواد غذایی ناخواسته و بیش از حد فرآوری شده باشد.

مطالعات اولیه نشان داده است که غذاهای فوق فراوری شده UPFها - غذاهایی که چندین دوره پردازش را پشت سر گذاشته و مواد مصنوعی به آنها اضافه شده است – می‌توانند میکروبیوم روده را که مجموعه‌ای از باکتری‌های سالم در بدن ما است، تغییر دهند.

همچنین نشان داده شده است که این غذاها دیواره‌های روده را تحریک کرده و باعث التهاب مزمن می‌شوند.

اعتقاد بر این است که همه این موارد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب