شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
نظرات: ۰
۰
-
مردم چه انتظاری از کابینه پزشکیان دارند؟

بهمن آرمان تحلیلگر ارشد اقتصادی گفت: برای مردم هیچ اقدام و دست‌آوردی مهم‌تر از این نیست که تصمیم یا حرکتی صورت بگیرد که منجر به بهتر شدن وضعیت معیشت آنها شود.

بهمن آرمان، تحلیلگر ارشد اقتصادی در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» با اشاره به تأکید ریس جمهور مبنی بر تعامل با دیگر کشورها اظهار داشت: دولت چهاردهم بنا را بر تلاش در راستای همکاری‌های بین‌المللی گذشته است و این می‌تواند برای رفع نابسامانی‌های اقتصادی تأثیرگذار باشد. بر همین اساس می توان امیدوار بود که دستگاه دیپلماسی دولت بتواند با شناخت واقعی از شرایط داخلی و همچنین آن‌چه در نظام بین‌الملل می‌گذرد، تعامل و روابط منفعت آوری را با دیگر کشورها برقرار کند.

این استاد اقتصاد دانشگاه تهران تاکید کرد که رفع مشکلات اقتصادی الزام‌هایی را می‌طلبد و از آن جمله تصمیم‌گیری بر اساس واقعیات موجود، پرهیز از رفتارهای سیاسی در مدیریت اقتصاد، تنظیم هزینه‌های جاری و ... خواهد بود.

وی افزود: بی‌اعتنایی به هرکدام از موارد می‌تواند توسعه اقتصادی را به تاخیر بیاندازد. بنابراین دولت پزشکیان باید از همین آغاز دوره مسئولیت خود تلاش خود را به کار بگیرد تا با اجرای صحیح برنامه‌های تعیین شده بتوانند حتی‌الامقدور با کاهش کمبودها، وضعیت استانداردی در اقتصاد حاکم کند.

به گفته وی برای مردم هیچ اقدام و دست‌آوردی مهم‌تر از این نیست که تصمیم یا حرکتی صورت بگیرد که منجر به بهتر شدن وضعیت معیشت آنها شود.

آرمان گفت: دولتی‌ها قبل از هر کاری باید تهدیدهای جامعه و همچنین پتانسیل موجود را به خوبی شناسایی کنند تا از این طریق یه هنگام تصمیم‌گیری، تصمیمات و سیاست هایی اتخاذ شود که منجر به حذف  مانع‌های اقتصادی شوند. 

وی افزود: اینکه گرانی، بیکاری و ... نقل محافل است و ذهن جامعه را درگیر کرده است. مختص امروز و دیروز نیست و  در دولت‌های مختلف جامعه نیز توقع بهبودی وجود داشت. بنابراین مجموعه دولت حتماً برنامه‌هایی را برای رفع و رجوع مشکلات در نظر گرفته‌اند. فقط کافی است، دولت در فضایی آرام مشغول به فعالیت شود و همچنین با کمک خواستن از بدنه کارشناسی و دانشگاه کشور تصمیم‌هایی اساسی و اصولی بگیرد.

آرمان تصریح کرد: تنها دغدغه و مشکل این است که گروهی که به تندروی عادت و اصرار دارند، با وجود اینکه دولت مورد استقبال کل حاکمیت قرار گرفته است، همچنان از هر فرصتی برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن کوتاهی نمی‌کنند. به نظر من دولتی‌ها باید به این جریان بی‌توجهی کامل داشته باشند تا وقت و انرژی آن ها صرف موضوعاتی نشود که هیچ فایده‌ای ندارند.

شما چه نظری دارید؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 / 400
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب