شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
نظرات: ۲ |
۰
هشدار جدی مجلس به پزشکیان: سکوت نمی کنیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک نماینده مجلس گفت: اگر اظهارات رئیس جمهور و دیگر افراد درباره بازگشت اساتید تعلیق یا اخراج شده ادامه پیدا کرد قطعاً مجلس موضع خواهد گرفت و به این روند ورود خواهد کرد.

دیدبان ایران نوشت: مسعود پزشکیان در مراسم تکریم و معارفه وزیر علوم که هفته پیش برگزار شد خطاب به وزیر علوم دستور داد: «همه اساتید و دانشجویانی که لغو قرارداد یا اخراج کردند را بازگرداندند» موضع گیری رئیس جمهور درباره بازگشت اساتید و دانشجویان تعلیق یا اخراج شده که با واکنش هایی در میان برخی جریان های سیاسی، اصولگرایان و اصلاح طلبان و نمایندگان مجلس روبرو شد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس دوازدهم و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی در واکنش به دستور رئیس جمهور درباره بازگشت اساتید و دانشجویان اخراج شده از دانشگاه به دیده بان ایران گفت:  به هر حال ایشان رئیس جمهور است، قدرت دارد و اختیارات زیادی هم دارد اما نمی تواند قوانین و چهارچوبه های امنیتی سلسله مراتب قضایی امنیتی طی شده را زیر پا بگذارد. 

ابوترابی درباره اساتیدی که به دلیل اظهارنظر، همراهی یا حضور در اعتراض های پس از مرگ مهسا امینی؛ تعلیق، بازنشسته یا اخراج شده اند گفت: بازگشت اساتیدی که در فتنه نقش داشته و حکم قضایی داشته یا پرونده امنیتی دارند این راحتی ها هم نیست. این گونه ادعا ها بیشتر سیاسی است.

نماینده مجلس دوازدهم درباره نحوه بازگشت اساتیدی که تعلیق یا اخراج شده اند به دیده بان ایران گفت: شاید اگر بی سر و صدا مثلاً یه جایی ما بشینیم با نهاد امنیتی توافق کنیم تا فلان استاد یا مدرس دانشگاه که در جایی اظهارنظر خلاف منافع ملی یا پرونده امنیتی دارد به دانشگاه بازگردد اما این موضوع، روند بازگشت و محتوای توافق نباید رسانه ای شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از اساتید اخراج یا تعلیق شده پرونده‌های قضایی و محکومیت دارد و بازگشت این گونه افراد به دانشگاه ممکن نیست حتی اگر رئیس جمهور بخواهد. در فضای عمومی صحبت کردن به نظر من هزینه ها و بارهای روانی و اجتماعی سیاسی خاص خودش را دارد.

قطعاً مجلس مقابل تکرار اظهارات رئیس جمهور برای بازگشت اساتید اخراج شده موضع خواهد گرفت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره برخورد مجلس با روند جذب دوباره اساتید گفت: اگر اظهارات رئیس جمهور و دیگر افراد درباره بازگشت اساتید تعلیق یا اخراج شده ادامه پیدا کرد قطعاً مجلس موضع خواهد گرفت و به این روند ورود خواهد کرد. مجلس از ابزارهای قانونی خود برای نظارت بر عملکرد دولت در جذب دوباره اساتیدی که پرونده امنیتی دارند استفاده خواهد کرد. 

متاسفانه جناحی که دولت حضور دارد در یک روند سیاسی به دنبال جذب دوباره افراد همفکر خود در دانشگاه ها هستند 

متاسفانه جناحی که دولت حضور دارد در یک روند سیاسی به دنبال جذب دوباره افراد همفکر خود در دانشگاه ها هستند و این در حقیقت یک رفتار شیطانی محسوب می شود و استفاده از جایگاه قانونی محسوب می شود. هر چند کسانی محکومیت قضایی دارند امکان بازگشت به دانشگاه را نخواهند داشت حتی اگر رئیس جمهور بخواهد.  

 بالاترین مراجع کشور هم قانونا نمیتوانند در احکام قضایی اخراج اساتید ورود کنند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس دوازدهم در پایان خاطرنشان کرد: شاید منظورشان بازگشت اساتید دارای پرونده امنیتی در حوادث سال ۱۴۰۱ باشد اما این کار بر اساس ضوابط صورت می گیرد. هر چند مجلس در برابر بازگشت اساتیدی که در ماجرای سال ۱۴۰۱ نقش داشته اند، سکوت نخواهد کرد و وزارت علوم را پاسخگو می کند. 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 111 IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    بهتر است اختلافات را کنار بگذارید بگذارید ایشان کارش را بکند . کشور با اتحاد زنده است
  • 111 IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
    بهتر است اختلافات را کنار بگذارید بگذارید ایشان کارش را بکند . کشور با اتحاد زنده است

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب