شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۵
نظرات: ۰ |
۰
دولت پزشکیان برای این چالش ها برنامه ای دارد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: دولت چهاردهم راه بسیار و پر فراز و نشیبی را پیش روی خود می‌بیند. یعنی هم موانع متعهد خارجی به واسطه اصرار بر ایران هراسی دشمنان اجازه فعالیت در آرامش کامل را از دولت سلب می‌کند و هم برخی مسائل داخلی و همچنین محدودیت‌های بودجه‌ای کار را برای پزشکیان و دولتش سخت می‌کند.

مهدی آیتی،‌ نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» درباره دولت مسعود پزشکیان گفت: دولت چهاردهم با تکیه بر کار کارشناسی و البته پرهیز از جنجال و سیاسی کاری‌هایی - که متأسفانه در گذشته مرسوم شده بود-  می‌تواند دغدغه‌های عمومی را کمرنگ‌تر کند تا موجبات رضایت‌مندی عمومی فراهم شود. واقعیت این است که مردم در این سال‌ها فشارهای زیادی را متحمل شدند که چنین وضعیتی به هیچ وجه قابل قبول نبود و به همین دلیل دولت پزشکیان باید همه تلاش‌هایش را باید به کار بگیرد تا آرامش مالی را به جامعه تزریق کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: شعار اصلی مسعود پزشکیان در انتخابات بر این بود که « باید دعواها را تمام کنیم» بود. حالا که دولت چهاردهم با ریاست پزشکیان رسماً آغاز به کار کرده است، توقع عمومی این است که همه ارکان دولت بنا را بر تعامل با  ارگانها و دستگاهای دیگر بگذارند تا هم از هدررفت توان مدیریت داخلی جلوگیری شود و هم اینکه تمام انرژی دولت صرف اجرای برنامه‌های تعیین شده شود تا مشکلات یکی پس از دیگری رفع شوند.

دولت پزشکیان برای این چالش ها برنامه ای دارد؟

به گفته وی، نکنه امیدوارکننده این است که جلسات رأی اعتماد نشان داد، دولت و مجلس به لطف عقلای دو قوه بنای همکاری و همراهی دارند تا از این طریق در کنار یکدیگر بتوانند شرایط را طوری مدیریت کنند که روز به روز نارسایی‌ها کمتر و امید به اصلاح امور در اذهان عمومی بیشتر شود.  در واقع تعامل در فضای داخلی مهمترین مسئله‌ای است که می‌تواند در کارآمدی احتمالی تأثیرگذاری و سهم داشته باشد. تکرار می‌کنم، جامعه روی رابطه مطلوب دولت و مجلس حساب ویژه‌ای باز کرده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: متاسفانه جامعه به دلایل درونی و بیرونی سختی ها و مشکلاتی را تجربه می کند که این اصلا و ابدا در  شأن مردم ایران نیست. پس حالا که با تشکیل دولت جدید شعار وفاق ملی همه‌گیر شده است، فرصت ایده‌آلی به دست آمده تا با انسجام داخلی، سیستم مدیریتی آمادگی بالایی برای رفع و رجوع مشکلات داشته باشد. پس می‌توانیم بگوییم، امید به اصلاح و زندگی بهتر شدت گرفته است.

او در ادامه توضیح داد: البته قابل کتمان نیست که دولت چهاردهم راه بسیار و پر فراز و نشیبی را پیش روی خود می‌بیند. یعنی هم موانع متعهد خارجی به واسطه اصرار بر ایران هراسی دشمنان اجازه فعالیت در آرامش کامل را از دولت سلب می‌کند و هم برخی مسائل داخلی و همچنین محدودیت‌های بودجه‌ای کار را برای پزشکیان و دولتش سخت می‌کند. به همین دلیل جامعه باید به دولتی که به تازگی روی کار آمده‌ است، فرصت‌ کافی بدهد.

آیتی در پایان ابراز امیدواری کرد، تندروها نتوانند شرایط را برای افراط و تفریط مهیا ببینند تا دولت، مجلس و دستگاهای دیگر بتوانند در مسیر خدمت به مردم در آرامش به فکر فعالیت باشند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب