شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
نظرات: ۰ |
۰
این میوه‌ها شما را از مرگ نجات می‌دهد!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

یک عضو ارشد مرکز تحقیقاتی سلامت مزوتلیوما (Mesothelioma) می‌گوید که میوه‌ها در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، کنترل وزن، فشار خون بالا و التهاب عمومی بدن بسیار مفید هستند.

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، همیشه این سوال بین خانواده‌ها مطرح بوده است که سالم ترین میوه کدام‌ها هستند؟ بهترین انتخاب برای سلامت قلب، فشار خون و موارد دیگر کدام میوه است. میوه‌ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر، فواید زیادی برای سلامتی دارد ولی هنوز این سوال باقی است که سالم‌ترین میوه کدام است؟ و آیا واقعاً «سالم‌ترین» میوه جمله درستی است؟

تجال پارک عضو ارشد مرکز تحقیقاتی سلامت مزوتلیوما (Mesothelioma) می‌گوید که میوه‌ها گروه بزرگی از غذاهای گیاهی هستند که بسیار مغذی هستند و در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی، سرطان، کنترل وزن، فشار خون بالا و التهاب عمومی بدن بسیار مفید هستند.

میوه ها به طور کلی سرشار از فیبر و منبع عالی آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی هستند. بسیاری از میوه ها حاوی ترکیبات ضد التهابی نیز هستند. همه این ریزمغذی‌ها نقش مهمی در سلامت قلب، محافظت از سیستم ایمنی بدن و موارد دیگر دارند.

ولی مشکل اصلی در چگونگی مصرف میوه‌هاست. سلامتی یک میوه به تراکم مواد مغذی آن بستگی دارد. میوه های غنی از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر به طور کلی انتخاب های سالم تری هستند.

در حالی که قندهای طبیعی در همه میوه ها وجود دارد، فیبر موجود در میوه، جذب قند را کند می‌کند و از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند. با این حال، مانند همه انواع شکر، باید آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

به گفته پارک، معمولاً ارزش میوه‌ها به میزان آنتی اکسیدان آنهاست و میوه‌هایی مثل توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، تمشک و انگور بیشترین مقدار آنتی‌اکسیدان را دارند. تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدان ها در کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان مهم هستند.

از دیگر رقبای عنوان «سالم‌ترین» می‌توان به مواردی که ویتامین C بالایی دارند، مانند مرکبات و فیبر، اشاره کرد. پرخ می گوید: میوه هایی مانند سیب، گلابی، آووکادو، شاه توت، گواوا، تمشک و دانه های انار همگی منبع خوبی از فیبر هستند.

پارک توصیه می‌کند که ​​یک فرد بزرگسال باید روزانه دو عدد یا فنجان میوه مصرف کند. یک سیب یا موز متوسط ​​یا یک کاسه کوچک از انواع توت ها، یک وعده غذایی خوب خواهد بود. او همچنین تاکید می کند که تنوع در مصرف میوه‌ها بسیار مفید است و در واقع رنگین کمانی از میوه‌ها در سلامتی نقش حیاتی دارند.

وی می‌گوید به هیچ وجه نباید میوه‌ها را تبدیل به آب میوه کنید چون فیبر میوه‌ها از بین می‌رود و شکر آنها در بدن عامل بیماری می‌شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب