شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
نظرات: ۰
۰
-
وزیر اسبق آموزش و پرورش: پخش سرود سلام فرمانده در مدارس اجباری بود

وزیر اسبق آموزش و پرورش از اجباری بودن پخش سرود فرمانده در مدارس خبر داد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش: پخش سرود سلام فرمانده در مدارس اجباری بود

به گزارش «اطلاعات آنلاین»، «محمد بطحایی» وزیر اسبق آموزش و پرورش در گفت وگو با برنامه حضوروبسایت جماران گفت: سلام فرمانده بسیار سرود زیبا و فاخری است؛ ولی وقتی قرار است هر روز صبح به اجبار پخش کنید، اثر عکس می‌گذارد.

وی گفت: بخشنامه‌ای رئیس آموزش و پرورش فرستادند که از حالا تا یک ماه آینده، دانش‌آموزان در زمان ورود به مدرسه و در زمان خروج از مدرسه و در زمان زنگ تفریح وقتی به کلاس می‌روند، زمانی که از حیاط به کلاس می‌روند، باید پخش شود!

هشدار: منتظر تورم ۷۰ درصد باشید!

همسر و داماد معاون وزیر در وزارت نفت پست گرفتند؟

وی افزود: من خیلی عذرخواهی می‌کنم ولی باید واقعیت‌ها را گفت؛ من با چشم خودم دیدم و حتماً شما و دوستان هم دیدید که دانش‌آموز ۱۲ ساله ما با آهنگ سلام فرمانده دارد می‌رقصد! این یعنی همان چیزی که ما بدون اینکه بخواهیم حتماً و حتماً ناخواسته است، ولی داریم به این سرود ارزشمند لطمه می‌زنیم.

مهمترین محورهای این گفت وگو را می خوانید:

* ما همیشه در مباحث تعلیم و تربیت از ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها صحبت کردیم، اما در چگونگی مانده‌ایم و این یکی از نقاط ضعف جمهوری اسلامی در طی ۴۰ سال گذشته است.

* واقعاً نقش معلم نقش مهمی است؛ منتها همه اینها آرمان‌ها و بایدهای ما است. اما ما متأسفانه در تبدیل این آرمان‌ها و به دست آوردن چنین معلمی نمره خوبی به دست نیاوردیم.

*ما در مدارس و در برنامه‌ریزی آموزشی‌ بر تعلیم متمرکز شدیم ، آن نشاط و شادابی که سال‌های گذشته در مدارس جاری بود، آهسته آهسته رو به افول و سردی رفت.

*ما به دنبال قهرمان‌پروری هستیم نه پهلوان‌سازی.متأسفانه ما در همان قهرمان‌پروری مانده‌ایم. این یکی از خطاهای بسیار استراتژیک کشور ما در نظام آموزش و پرورش است. و ما الان داریم چوب این را می‌خوریم.

 *آن روش‌هایی که ما در مدرسه پیش گرفته‌ایم برای جوان امروز و نسل امروز پسندیده نیست و قبول ندارد. آن روش‌ها نتوانسته است اثرگذار باشد.

*مدرسه ما یک محیط بسیار ناپسندی شده است. بچه‌ها خدا خدا می‌کنند که زودتر این مدرسه تعطیل شود و از مدرسه فرار کنند. در حالیکه محیط یادگیری باید محیط با رغبتی باشد. به قول جوانان، باید بچه‌ها در مدرسه حال کنند و مدرسه را رها نکنند.

*وقتی این رتبه‌بندی را شروع کردند، کاملاً نشانه‌هایی که این فرآیند دچار اختلال است در آن هویدا بود. ۳۶ هزار میلیارد تومان در این شرایط سخت اقتصادی کشور هزینه رتبه‌بندی شده است ولی نتیجه عکس داد. یعنی نه تنها انگیزه معلم افزایش پیدا نکرد، بلکه نارضایتی‌ها دامن زده شد.

*بخشی از مسمومیت‌های دانش آموزان ناشی از هیجاناتی است که در دانش‌آموزان ممکن است ایجاد شود. اما بخشی از آن را دیگر حتی مراجع پزشکی تأیید کردند که مسمومیت‌ها ناشی از عامل بیرونی است.

* شرایط کشور و جامعه ما امروز مستعد و آماده اجرای طرح مولد سازی نیست.

پربازدیدترین

پربحث‌ترین

آخرین مطالب